|
|
|
|
|
עתמ (ת'א) 1033/08 סלופארק בע'מ נ' החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי |
|
|
העותרת פועלת בתחום גביית אגרת חניה באמצעות הטלפון הסלולארי. עתירתה היא לביטול הנחיית המשיבות 1-2 לכלל הרשויות המקומיות מיום 12.11.2007. באותה הנחיה צוין כי במכרז שערכה החשכ"ל להסדרתו של הסדר חניה סלולארי ארצי נבחרה המשיבה 3. בהנחיה צוין כי החשכ"ל הינה הגוף היחיד אשר הוסמך כדין על ידי מרכז השלטון המקומי להפעיל הסדר חניה ארצי, וכי רשויות מקומיות מחויבות על פי חוק לכבד את הסדר החניה הארצי לרבות הסדר החניה באמצעות הטלפון הסלולארי. עוד צוין כי כל התקשרות של רשות מקומית לקבלת שירותי גביית דמי חניה מקומיים דורשת הליכי מכרז פומבי כדין.באשר להתקשרות רשויות מקומיות עם נותני שירותי חניה באמצעות הטלפון הסלולארי. בימ`ש לעניינים מנהליים דחה את העתירה.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
עת"מ 52402-01-13 חן המקום נגד עיריית קריית אונו ואחרים |
|
|
בעתירה זו מבקשת העותרת לקבוע כי עיריית קריית אונו אינה יכול לקבל שרותי קליטת פסולת ו/או טיפול בה ו/או מיונה לצרכי מחזור אלא מכוח מכרז פומבי שיפורסם על ידה. כתוצאה מכך מבקשת העותרת מהעירייה לפרסם מכרז מיידי לצורך קבלת שירותים אלו. בית המשפט לעניינים מנהליים דחה את בקשת העותרת מחמת שיהוי, לפיו, ההסכם שנערך בין עיריית קריית אונו לבין איגוד ערים המספק שירותים לעירייה נחתם לראשונה ביום 1.7.04, לפני כ-9 שנים מיום הגשת העתירה. בית המשפט דחה את טענות העותרת בדבר פגיעה חמורה בשלטון החוק.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
עתמ (ת"א) 1597/06 עו"ד לנדשטיין אברהם נ' מר יוסי נשרי ראש עיריית קרית אונו |
|
|
העותר- חבר מועצת העיר קרית-אונו, עותר להורות לעיריית קרית אונו להפסיק לאלתר את ההתקשרות עם חברת מורל צור, שנתגבשה בהסכמים למתן שירותי תקשורת ויחסי ציבור לעירייה. כמו כן נתבקש בית המשפט לחייב את ראש העיר לכסות מכיסו את התשלומים ששולמו על פי הסכמים אלו. בעתירה נטען כי ההסכם עם מורל-צור הוא חוזה אסור על פי דין, ומנוגד לתועלת תושבי העיר קרית-אונו. לטענת העותר, לעירייה יש דוברת, ושירותיה של מורל-צור נשכרו על ידי ראש העיר לצרכיו האישיים, כדי לקדם את מלחמתו ביריביו הפוליטיים, ולא לטובת ענייני העיריה. בית המשפט לעניינים מנהליים דחה את העתירה.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
ת"א 4702-06 עירית קרית אונו נ' הקרן למען קרית אונו ותושביה |
|
|
השאלה אשר לדיון היא האם על הנתבעת להעביר לתובעת את סכום התביעה, שלטענתה שייך לה. בשלב החקירות הוכח כי הכסף אכן שייך לעירייה, אך הנתבעת מחזיקה בו להבטחת הסכומים אותם היא תובעת מהעירייה בתביעה אחרת. דהיינו: הנתבעת מחזיקה בסכום התביעה שבפני במעין עיקול עצמי להבטיח טענת קיזוז עתידית. ביהמ"ש הגיע למסקנה כי סכום התביעה שייך לתובעת, והנתבעת מחזיקה בו עבור התובעת בנאמנות, משדרשה התובעת את הכספים, חייבת הנתבעת להעביר את הכספים לתובעת.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
ת"א 13632-03-00 שוהר שירותי חניה בע"מ נ' עיריית גבעתיים ואח' |
|
|
חברה למתן שרותי חניה וגבייה מבקשת מבית המשפט ליתן סעד הצהרתי שלפיו זכאית התובעת להמשיך לגבות תשלומים עבור דוחות חניה שנרשמו במסגרת מתן שירותיה לנתבעות, בתקופת התקשרות קודמת בין הצדדים, וליהנות מהתמורה שנקבעה בתקופה זו. בנוסף, עותרת התובעת למתן סעד הצהרתי שלפיו זכאית היא לקבלת הודעה מוקדמת בת 9 חודשים מראש לפחות, טרם סיום ההתקשרות הקודמת. ביהמ"ש דחה את העתירה.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
עת"מ 35323-12-11 ש.לבנון חברה לעבודות חשמל והשקעות בע"מ נ' עיריית בני ברק ואח' |
|
|
עסקינן בעתירה שהוגשה ביום 19/12/11 שבה מבוקש מבית המשפט לפסול את הצעת המשיבה 2 במכרז פומבי שפירסמה המשיבה 1 (להלן: "העירייה") מס` 123/11 לאספקת עמודי שילוט רחוב עבור עיריית בני-ברק (להלן: "המכרז"), ולהכריז על הצעת העותרת כהצעה הזוכה במכרז. יש לציין שלמכרז הוגשו שתי הצעות בלבד, של המשיבה 2 ושל העותרת, כאשר הצעת המשיבה 2 שהייתה זולה בהרבה מהצעת העותרת. העותרת מעלה שתי טענות שבגינן לשיטתה היה מקום לפסול את הצעת המשיבה 2 ושתיהן עוסקות באי עמידה בתנאי הסף במכרז. ביהמ"ש קבע כי כאשר אין פגם מהותי ובלתי סביר יש להעדיף במקרה של פרשנות סבירה זו או אחרת את הפרשנות המביאה לקיום המכרז ולקיום ההצעה העומדת בתנאי הסף.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
בגץ 8815/05 עו"ד אברהם לנדשטיין נ' עו"ד מאיר שפיגלר |
|
|
הדיון נסב אודות שאלת ההשלכות שיש לתקופת "ערב בחירות" ולכהונתה של ממשלת מעבר על הליך חידוש הרכבה של המועצה הדתית בעיריית קרית אונו. ביהמ"ש העליון, בשבתו כבג"ץ, דחה את העתירה ופסק בין היתר כי: הליך מינויים תקין הינו חיוני לבניית אמון הציבור בשירות הציבורי. בחברה חופשית, הבנויה על עקרונות דמוקרטיים, חייב איש ציבור ליהנות מאימון הציבור. הנזק לאינטרס הציבורי הכרוך במינוי לתפקיד ציבורי הנעשה באורח בלתי ענייני הינו רב ביותר. הוא עלול לפגוע בסדרי מינהל תקין ובטוהר המידות. הוא עלול לפגוע בדמותו של השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. פיקוח בג"ץ על תקינותם של מינויים בשירות הציבורי הוא ערובה חשובה לאיושם של תפקידים ציבוריים בידי אנשים כשירים לכך מבחינת רמתם המקצועית והאישית. הוא מסייע ביישום החובה להפעיל שיקולים ענייניים והאיסור על ניגודי עניינים במהלך המינויים. הוא תורם לשמירת טוהר המידות בשירות הציבורי ולהגנה על דמותו בעיני הציבור. בנסיבות העניין, אין להתערב בהחלטת גורמי השלטון המוסמכים שלא להפעיל את סמכותם לחדש את הרכב המועצה הדתית בקרית אונו בטרם הבחירות והקמת ממשלה חדשה, שכן לא נוצר חלל תיפקודי המצדיק חידוש הרכב המועצה הדתית ערב בחירות.
לצפיה בפסק דין המלא לחץ כאן
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|